Sartori Marani blev grundlagt i 1898 af købte Pietro. Han købte således sin første vingård i Negrar. De gode vin altid ville være på bordene til hans hengivne kundekreds. I disse dage måtte heste bære mennesker og varer. Peter red som en pioner, der var fast besluttet på at finde muligheder for at udvide forretninger overalt. Opstod der jobmuligheder og vækst, i Verona, i Brescia, ved bredden af Gardasøen og nedre Trentino.
I dag skyldes Sartoris succes stort set sin internationale indsats. De er repræsenteret med over 80% af sit salg i over 50 lande: i hele Europa, i Nord- og Sydamerika, i Rusland, i Sydøstasien.
Mottoet “di Verona” sammen med den ædle tilstedeværelse af Can Grande della Scala, der skiller sig ud i deres logo. Det vidner om deres dybe og uopløselige bånd med steder, historie, skønhed og elegance i en af de mest besøgte byer i verden. Som de gerne siger om virksomheden, Sartori har altid kæmpet for Verona og har udelukkende fokuseret på de klassiske Veronesiske vine: Valpolicella, Soave, Bardolino, Bardolino Chiaretto.
Etiketterne, som virksomheden nu fokuserer på, er Regolo Valpolicella Superiore Ripasso DOC og Marani Bianco Veronese IGT. De to vine, der er yderst repræsentative for Sartori-porteføljen. Med disse to vine strækker Sartori grænserne for de etablerede regler eller disciplin ved altid at bruge Veronese vinstokke og sorter. Dog gør det med en friere hånd for at skabe en stil og karakteristisk identitet. En identitet, som virksomheden kan lide at betragte det direkte udtryk for sin elegante stil og sin personlighed som vinproducent. Bag et bredt og ”solidt” sortiment af vin sker der løbende forbedringer i forvaltningen af vinmarker, faciliteter og produktionsmetoder. For ikke at nævne kvalitetscertificeringerne, engagement og grundlæggende arbejde.
Læs mere om vingården på deres hjemmeside, klik her.